Antreprenoriat: Antreprenoriatul și IMM-urile
AEducația antreprenorială trebuie să reprezinte principala preocupare a Guvernului și a factorilor decizionali, prin aceasta asigurându-se viitorul economic al României.
Rolul educației în promovarea atitudinilor și comportanemtelor antreprenoriale este universal recunoscut astază. Dacă vorbim despre competențele transversale, precum creativitate și spiritul de inițiativă și antreprenorial, acestea sunt caracteristici care se pot dezvolta, completa și educa atât la nivelul educației formale, cât și la nivel de educație nonformală.
Câteva recomandări devin esențiale în modul de aboradre și dezvoltare al educației antreprenoriale în cadrul IMM-urilor din România:
- stimularea creativității și a inovării prin introducerea de programe specifice atât pentru tineri cât și pentru antreprenori;
- orientarea educației și formării pe tot parcursul vieții trebuie să susțină educația antreprenorială, la toate vârstele și în toate sferele educației de la cea formală la cea informală;
- dezvoltarea unor programe specifice de educație antreprenorială, calate pe nivelul de cunoaștere al antreprenorului, pe experiența acestuia și pe domeniul de activitate pe care îl gestionează.
- dezvoltarea la nivel instituțional, dar și prin diverse programe de finanțare a unor cursuri specifice de educație antreprenordială pentru antreprenori sau pentru viitori antreprenori, în care să se pună accent pe dezvoltarea de competențe și atitudini precum creativitatea, încrederea în sine, curajul de a-și asuma riscuri.
- dezvoltarea unor programe specifice pentru antreprenori, dart și pentru viitori antreprenori în vederea îmbunătățirii sau dobândirii de ciomptențe informatice, fiind știut faptul că viitorul în gestionarea unei afaceri moderne este legat de acest domeniu.
- dezvoltarea unor programe specifice de gestionare și dobândire de cunoștințe în domeniul achizițiilor, de la cele dedicate achizițiilor publice, la cele directe.
- dezvoltarea de programe specifice în gestionarea și dobândirea de noi cunoștințe și competențe în abordarea tehjnicilor moderne de vânzări, marketing și gestionare a resurselor umane.
- dezvoltarea unei metodici specifice culturii antreprenoriale, predate de formatori cu competențe diovedite în domeniu sau prin experiență și contact direct cu antreprenori de succes din România. Dobândirea de cunoștințe și modele de abordare este bine asimilată de către indivizi, prin contact duirect cu modele, cu lecții învățate, cu mentori cu capacități și resurse educaționale și practice dovedite.
- încurajarea, prin lansarea de programe specifice, a antreprenorilor de a introduce în cadrul firmelor gestionate a uor programe de formare antreprenorială pentru angajații proprii. Acest lucru ar crește creativitatea și inovarea în rândul salariaților, mutând centrul de greutate de un simplu angajat și executant, la participant activ la dezvoltarea companiei în care acesta funcționează.
Solutii primite de la cetateni
Care este solutia ta?
De ce avem nevoie de toate aceste informatii? Datele pe care le colectam prin acest formular de identificare a solutiei sunt importante pentru a genera mai multa forta procesului de participare si pentru a avea sanse mai mari sa generam probleme rezolvate:
Acest site a fost realizat cu sprijinul Uniunii Europene. Continutul acestuia reprezinta responsabilitatea exclusiva a Centrului de Dezvoltare SMART si in niciun caz nu poate reflecta opiniile Uniunii Europene.