Noul regulament european 679/2016, denumit prescurtat GDPR, a intrat în vigoare și se aplică automat din 25 mai 2018. Ce este cert este faptul ca întreprinderile sau organizațiile cu mai puțin de 250 de angajați au obligații de păstrare a evidenței datelor cu caracter personal, în cazul în care prelucrarea este susceptibilă să genereze un risc pentru drepturile și libertățile persoanelor vizate, dacă prelucrarea nu este ocazională sau prelucrarea include categorii speciale de date, foarte multe întreprinderi încadrându-se în aceste situații. Una dintre măsurile pe care magazinele online și alte afaceri pe internet va trebui să le aplice este aceea de a avea un angajat responsabil pentru protecția datelor personale. In România, insa nu prea există astfel de specialiști, care sa aibă atât cunoștințe juridice, cât și tehnice, de IT. Mai mult decat atat, nu există măsuri/programe de consiliere și susținere a IMM-urilor din România pentru implementarea Regulamentului General privind Protecția Datelor, în conditiile în care acesta a intrat în vigoare.
- asigurarea unui serviciu de consiliere gratuită pentru IMM-uri; - realizarea unui ghid aplicativ concret și complet pentru IMM-uri, cu pași de urmat, proceduri operaționale, instituții, termene, formulare, etc. disponibil on-line; - realizarea unei ample campanii de informare adaptate specificului IMM-urilor; - punerea în aplicare a art. 3 alin. (1) din Legea prevenirii nr. 270/2017, în conformitate cu care: “Toate autoritățile/instituțiile publice cu atribuții de control, constatare și sancționare a contravențiilor au obligația, corespunzător domeniilor aflate în responsabilitatea acestora, ca, în termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi, să elaboreze și să difuzeze materiale documentare și ghiduri și să aloce pe pagina de internet secțiuni special dedicate informării publice”; - punerea în aplicare a art. 3 alin. (3) din Legea prevenirii nr. 270/2017, în conformitate cu care: autoritățile/instituțiile publice cu atribuții de control au obligația să elaboreze proceduri de îndrumare și control, să afișeze pe site-urile proprii spețele cu frecvență ridicată și soluțiile de îndrumare emise, să exercite activ rolul de îndrumare, oferind, conform procedurilor, indicațiile și orientările necesare pentru evitarea încălcării prevederilor legale; - punerea în aplicare a art. 3 alin. (4) din Legea prevenirii nr. 270/2017, în conformitate cu care: „Autoritatea administrației publice centrale cu atribuții de coordonare la nivel național a domeniului mediul de afaceri (Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat) are obligația ca, în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi, de a dezvolta și opera un portal dedicat oferirii în mod centralizat de servicii online și resurse în vederea informării în ceea ce privește aspectele prevăzute la alin. (1)” - oferirea de training gratuit pe acesta problematica; - realizarea unor programe de digitalizare si susținere a costurilor implicate.
Solutia este sugerata de Consiliul Național al Întreprinderilor Mici și Mijlocii din Romania. CNIPMMR solicită autorităților competente adoptarea următoarelor măsuri urgente: - asigurarea unui serviciu de consiliere gratuită pentru IMM-uri; - realizarea unui ghid aplicativ concret și complet pentru IMM-uri, cu pași de urmat, proceduri operaționale, instituții, termene, formulare, etc. disponibil on-line; - realizarea unei ample campanii de informare adaptate specificului IMM-urilor; - punerea în aplicare a art. 3 alin. (1) din Legea prevenirii nr. 270/2017, în conformitate cu care: “Toate autoritățile/instituțiile publice cu atribuții de control, constatare și sancționare a contravențiilor au obligația, corespunzător domeniilor aflate în responsabilitatea acestora, ca, în termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi, să elaboreze și să difuzeze materiale documentare și ghiduri și să aloce pe pagina de internet secțiuni special dedicate informării publice”; - punerea în aplicare a art. 3 alin. (3) din Legea prevenirii nr. 270/2017, în conformitate cu care: autoritățile/instituțiile publice cu atribuții de control au obligația să elaboreze proceduri de îndrumare și control, să afișeze pe site-urile proprii spețele cu frecvență ridicată și soluțiile de îndrumare emise, să exercite activ rolul de îndrumare, oferind, conform procedurilor, indicațiile și orientările necesare pentru evitarea încălcării prevederilor legale; - punerea în aplicare a art. 3 alin. (4) din Legea prevenirii nr. 270/2017, în conformitate cu care: „Autoritatea administrației publice centrale cu atribuții de coordonare la nivel național a domeniului mediul de afaceri (Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat) are obligația ca, în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi, de a dezvolta și opera un portal dedicat oferirii în mod centralizat de servicii online și resurse în vederea informării în ceea ce privește aspectele prevăzute la alin. (1)”.
De ce avem nevoie de toate aceste informatii? Datele pe care le colectam prin acest formular de identificare a solutiei sunt importante pentru a genera mai multa forta procesului de participare si pentru a avea sanse mai mari sa generam probleme rezolvate:
Acest site a fost realizat cu sprijinul Uniunii Europene. Continutul acestuia reprezinta responsabilitatea exclusiva a Centrului de Dezvoltare SMART si in niciun caz nu poate reflecta opiniile Uniunii Europene.