Justitie si Libertate: Avocatura- intre grupuri de interese si politici publice?
ASOCIATIA CARMEN SI UN GRUP DE INITIATORI,ORGANIZATI SUB FORMA UNEI COALITII PENTRU REFORMA UNOR PROFESII JURIDICE,SUPUNE DEZBATERII PUBLICE PROPUNEREA LEGISLATIVA PRIVIND REFORMA UNOR PROFESII JURIDICE
EXPUNERE DE MOTIVE la proiectul de lege privind reforma unor profesii juridice
Reforma sistemului de justitie romanesc, in consens cu normele europene contemporane, reprezinta o prioritate majora pentru indeplinirea conditiilor de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana.
La nivel comunitar profesia de avocat este reglementata cu caracter general prin Directiva 5/1998 privind facilitarea exercitarii profesiei de avocat pe baza permanenta intr-un alt stat membru decat cel in care a fost obtinuta calificarea profesionala si Directiva 249/1977 privind facilitarea exercitarii efective a libertatii de prestare a serviciilor de catre avocati.
In materie este incidenta si Directiva 48/1989 privind sistemul general de recunoastere a calificarilor profesionale.
Directiva 98/5/CE urmareste eliminarea obstacolelor la libera circulatie a persoanelor si serviciilor pentru nationalii statelor membre, inteleasa ca posibilitate a avocatilor de a-si exercita profesia, ca salariati sau pe cont propriu, intr-un alt stat membru decat cel in care a obtinut calificarea profesionala. In legatura cu legislatia in aceasta materie din statele membre comunitare, ilustrativ este exemplul Frantei, care a unificat cele doua profesii anterior distincte (de avocat si de consilier juridic) prin Legea nr. 1259/1990 pentru modificarea legii nr. 1130/1971 privind reforma unor profesii judiciare si juridice.
Potrivit art.1 din aceasta lege, s-a creat o profesie noua, liberala si cu caracter independent, ai carei membri se numesc avocati, care substituie vechile profesiuni de avocat si consilier juridic. In acest sens am ajuns la editarea unei minute ,privind si modificarea STATUTULUI AVOCATULUI cu privire la procedura de primire in profesie,prin alinierea principiilor la alte categorii profesionale juridice-notari,executori,etc.,pentru a nu face discriminari in sensul primirii in profesie fara examen la o vechime de 5 ani.Activitatea de lobby in Israel este definită în "Legislatura a şaisprezecea a Parlamentului - Practicarea activităţii de lobby - 2004/5764 (calendar mozaic)" ,activitate cu ajutorul careia va supunem atentiei faptul ca este bine cunoscut faptul ca datorita nedobandirii personalitatii juridice de catre actualele barouri si Uniunea Nationala a Barourilor din Romania s-au organizat in paralel, in temeiul O.G. 26/2000 o serie de barouri si a doua Uniune Nationala a Barourilor din Romania. Interpelarea formulata in Camera Deputatilor de catre Deputatul Adrian Mihei: "Singura exceptie prevazuta de legiuitor pentru exercitarea profesiei de avocat in alte conditii decat cele prevazute in Legea nr.51/1995, pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat, este cea mentionata in Legea nr.514/2003 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier juridic .... si Statutul profesiei de consilier juridic" este justificata.In acest context proiectul legislativ propus se refera la armonizarea legislatiei Romaniei in materia organizarii profesiei de avocat cu cea a Uniunii Europene si a Consiliului Europei, astfel incat se impune adoptarea acesteia in procedura de urgenta.Persoanele interesate sa depuna depozitii scrise in care-si exprima opinia despre acest subiect o mai pot face la adresa de e-email asociatia.carmen@yahoo.com,cu subiectul DEPOZITII.
Solutii primite de la cetateni
Care este solutia ta?
De ce avem nevoie de toate aceste informatii? Datele pe care le colectam prin acest formular de identificare a solutiei sunt importante pentru a genera mai multa forta procesului de participare si pentru a avea sanse mai mari sa generam probleme rezolvate:
Acest site a fost realizat cu sprijinul Uniunii Europene. Continutul acestuia reprezinta responsabilitatea exclusiva a Centrului de Dezvoltare SMART si in niciun caz nu poate reflecta opiniile Uniunii Europene.