Antreprenoriat: Competitivitatea IMM-urilor

Nume : Elena Tetiva
Tara : Romania
Data : 06.09.2021
Profesie : specialist politici publice
Organizatie : Asociatia centrul de Dezvoltare SMART
Institutie tinta : Guvernul Romaniei, Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, Parlamentul Romaniei
Stadiul problemei :
Prezenta politică publică a fost elaborată ca urmare a consultării publicului țintă din cadrul proiectului Diaspora Invest, pentru identificarea de soluții fezabile propuse de membrii comunității la problemele mediului antreprenorial din România.
Proiectul Diaspora Invest este co-finanțat din Fondul Social European, Axa Prioritară 3 „Locuri de muncă pentru toți”, Obiectivul tematic 8: „Promovarea unor locuri de muncă durabile și de calitate și sprijinirea mobilității lucrătorilor”, Obiectiv specific 3.7 „Creșterea ocupării prin susținerea întreprinderilor cu profil nonagricol din zona urbană”.
Îmbunătățirea competitivității IMM-urilor reprezintă unul dintre cele 11 obiective tematice ale politicii de coeziune pentru perioada 2014-2020. Astfel, principalele domenii care sunt vizate pentru a fi sprijinite sunt cercetarea și inovarea, investiții în reducerea emisiilor de carbon și tehnologia informației.
Pentru sprijinirea competitivității ecosistemului economic românesc, în primul rând al IMM-urilor este necesar să se actualizeze și să fie revizuite politici și măsuri existente, cum ar fi:
- îmbunătățirea accesului la educație antreprenorială, prin crearea de structuri buine țintite începând cu nivelul gimnazial lși finalizând cu cel uniersitar.
- creșterea rolului educației antreprenoriale, ca materie de bază și nu opțională, menită să dezvolte la tânăra generație, spiritul inovativ, pe cel al competitivității pozitive, încrederea de sine, creativitatea etc. În acest context, antreprenoriatul trebuie valorificat de societate, ca fiind o componentă de o importanță vitală în dezvoltare.
- introducerea de stimultente fiscale și de reglementare, în primul rând pentru firmele mijlocii, care reprezintă principalul motor al dezvoltării, cu un rol determinant în stimularea firmelor micro și mici pentru a crește și a intra în competiție directă cu cele mijlocii;
- dezvoltarea lanțurilor de valoare prin contribuția directă IMM în industrie și servicii;
- stimularea apariției de noi firme, în special a tinerilor, prin introducerea de măsuri de ghidare și de asistare pe perioade determinate, astfel încât să le sprijine direct în prelungirea termenului acestora de supraviețuire pe piață;
- sprijin acordat IMM pentru promovare, pentru creșterea nivelului de educație, pregătire al managerilor, dar și a resursei umane din acest sector, factor direct în stimularea și creșterea competitivității.

Solutii primite de la cetateni

Mihai Spiridon

Mihai Spiridon, Romania, administrator firma (06.09.2021)

Educatie antreprenoriala introdus in cadrul curriculei scolare, de la gimnaziu si pana la mediul universitar. O mai mare implicare a mediului privat in educatia tinerei generatii, prin alocarea de ore optionale in cadrul invatamantului gimnazial si liceal. Astfel, acestia vor putea transmite direct viitoarei generatii de antreprenori din experienta si lectiile invatate.
Vicentiu

Vicentiu, Romania, manager (06.09.2021)

stimularea concurentei loiale printru mediu de afaceri competitiv si asezat pe o structura legislativa si fiscala sanatoasa.

Care este solutia ta?

De ce avem nevoie de toate aceste informatii? Datele pe care le colectam prin acest formular de identificare a solutiei sunt importante pentru a genera mai multa forta procesului de participare si pentru a avea sanse mai mari sa generam probleme rezolvate:

*

Soluția ta - Te rugam sa fii cat mai concis(a) si la obiect. Acest camp este limitat la 1500 de caractere. In cazul in care ai nevoie de mai mult spatiu, te sfatuim sa mai publici o solutie. Pentru ca ideile tale sa fie considerate in adresa oficiala catre autoritati, solutia trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii care formeaza misiunea metodei noastre de participare:

  • sa fie fezabila: asta inseamna ca poate fi indeplinita de catre organizatiile existente, sau cu ajutor de la terti.
  • sa fie valoroasa: solutia trebuie sa aduca valoare comunitatii careia se adreseaza
  • sa fie sustenabila: solutia trebuie sa aibe sanse sa atraga sprijinul si resursele necesare de la mediul politic, social sau de afaceri.
*

Nume complet - Vom publica numele tau ca sa-ti oferim credit pentru solutia ta si ca sa te promovam.

*

Țara - Publicam si tara din care provii, pentru a vedea cat de intercultural este procesul de participare.

*

Profesie - Publicam si profesia ta, pentru a te promova mai bine.

*

Educație - Nu publicam aceasta informatie. O cerem doar pentru evidentele noastre statistice.

*

Email - Nu publicam nici aceasta informatie. Pastram insa adresa de email pentru a comunica cu tine atunci cand va fi nevoie, pentru a redacta adresa oficiala cu solutia cea mai buna, catre autoritati.

*

Telefon - Telefonul nu se va publica. Il pastram pentru a tine legatura cu tine in cazul in care va fi nevoie, pentru a redacta adresa oficiala cu solutia cea mai buna, catre autoritati.

Website - Acest camp nu este obligatoriu. Daca ai un blog sau doresti sa promovezi o asociatie, o poti face aici. Nu vor fi acceptate site-uri care promoveaza un comportament neadecvat.

Poza proprie - Nici acest camp nu este obligatoriu. Poti sa faci upload la o poza de dimenisuni 80x80 pixeli sau mai mare, in format JPG, GIF sau PNG. Acest lucru te va promova mai bine.

Iti multumim pentru ca ai initiativa de a publica o solutie la aceasta problema, pe platforma noastra de participare! Efortul tau contribuie la indeplinirea misiunii acestui proiect, si anume implicarea cetatenilor in furnizarea de solutii valoroase, fezabile si sustenabile la problemele de interes public. Prin exemplul tau suntem mai aproape de a genera politici publice facute de cetateni!


Acest site a fost realizat cu sprijinul Uniunii Europene. Continutul acestuia reprezinta responsabilitatea exclusiva a Centrului de Dezvoltare SMART si in niciun caz nu poate reflecta opiniile Uniunii Europene.