Antreprenoriat: Competitivitatea IMM-urilor
Prezenta politică publică a fost elaborată ca urmare a consultării publicului țintă din cadrul proiectului Diaspora Invest, pentru identificarea de soluții fezabile propuse de membrii comunității la problemele mediului antreprenorial din România.
Proiectul Diaspora Invest este co-finanțat din Fondul Social European, Axa Prioritară 3 „Locuri de muncă pentru toți”, Obiectivul tematic 8: „Promovarea unor locuri de muncă durabile și de calitate și sprijinirea mobilității lucrătorilor”, Obiectiv specific 3.7 „Creșterea ocupării prin susținerea întreprinderilor cu profil nonagricol din zona urbană”.
Îmbunătățirea competitivității IMM-urilor reprezintă unul dintre cele 11 obiective tematice ale politicii de coeziune pentru perioada 2014-2020. Astfel, principalele domenii care sunt vizate pentru a fi sprijinite sunt cercetarea și inovarea, investiții în reducerea emisiilor de carbon și tehnologia informației.
Pentru sprijinirea competitivității ecosistemului economic românesc, în primul rând al IMM-urilor este necesar să se actualizeze și să fie revizuite politici și măsuri existente, cum ar fi:
- îmbunătățirea accesului la educație antreprenorială, prin crearea de structuri buine țintite începând cu nivelul gimnazial lși finalizând cu cel uniersitar.
- creșterea rolului educației antreprenoriale, ca materie de bază și nu opțională, menită să dezvolte la tânăra generație, spiritul inovativ, pe cel al competitivității pozitive, încrederea de sine, creativitatea etc. În acest context, antreprenoriatul trebuie valorificat de societate, ca fiind o componentă de o importanță vitală în dezvoltare.
- introducerea de stimultente fiscale și de reglementare, în primul rând pentru firmele mijlocii, care reprezintă principalul motor al dezvoltării, cu un rol determinant în stimularea firmelor micro și mici pentru a crește și a intra în competiție directă cu cele mijlocii;
- dezvoltarea lanțurilor de valoare prin contribuția directă IMM în industrie și servicii;
- stimularea apariției de noi firme, în special a tinerilor, prin introducerea de măsuri de ghidare și de asistare pe perioade determinate, astfel încât să le sprijine direct în prelungirea termenului acestora de supraviețuire pe piață;
- sprijin acordat IMM pentru promovare, pentru creșterea nivelului de educație, pregătire al managerilor, dar și a resursei umane din acest sector, factor direct în stimularea și creșterea competitivității.
Solutii primite de la cetateni
Care este solutia ta?
De ce avem nevoie de toate aceste informatii? Datele pe care le colectam prin acest formular de identificare a solutiei sunt importante pentru a genera mai multa forta procesului de participare si pentru a avea sanse mai mari sa generam probleme rezolvate:
Acest site a fost realizat cu sprijinul Uniunii Europene. Continutul acestuia reprezinta responsabilitatea exclusiva a Centrului de Dezvoltare SMART si in niciun caz nu poate reflecta opiniile Uniunii Europene.