Romania are o lege a tinerilor care este depasita. Adoptata in 2006, ea mentioneaza ca "statul" raspunde de facilitatile economice, educationale, culturale, de cercetare, sociale, de voluntariat, si medicale. Legea 350/2006 este fundamentata pe o structura guvernamentala expirata. Ea se bazeaza pe principii generale si mai putin pe aspecte concrete.
Actuala lege a tinerilor nu face pe nimeni responsabil de implementarea unor politici de tineret eficiente si coerente, care sa rezolve cu adevarat problemele cu care se confrunta tinerii din Romania. Mai mult, ea nu creeaza cadrul adecvat pentru ca tinerii sa-si manifeste spiritul creativ, care reprezinta resursa cea mai importanta pe care tinerii o aduc in societatea romaneasca. Asadar, ce trebuie sa contina o lege noua si eficienta a tinerilor? Ce trebuie facut pentru ca o astfel de lege sa devina realitate?
Legea poate fi descarcata aici. Adresa oficiala a fost inregistrata la Camera Deputatilor, cu numerele 7302 si 7303 din 21.12.2010 si la Senat, cu numarul 732 din 21.12.2010.
Principiu general: Elaborarea unei politici în domeniul tineretului cu accent pe educarea şi profesionalizarea tineretului. Propuneri concrete: 1) Încurajarea profesionalizării lucrătorilor în domeniul tineretului. 2) Incurajarea absorbtiei lucratorilor de tineret in institutii publice locale. 3) Reglementari care sa impulsioneze preocuparea primariilor si DJTS-urilor in initierea de parteneriate cu diverse institutii locale in sustinerea de proiecte destinate tinerilor. 4) Un program care s-ar putea intitula „educarea tinerilor în favoarea educaţiei”, de sprijinire a furnizorilor privaţi de formare, în sensul creşterii capacităţii acestora de a atrage tineri în procesul de învăţare. Acest program ar urmări de fapt dezvoltarea serviciilor complementare în rândul furnizorilor privaţi de: informare, conştientizare, consiliere şi acompaniere a tinerilor. 5) Reglementari in domeniul voluntariatului ptr tineri, respectiv susţinerea şi bonificarea de către şcoală a activităţilor de învăţare alternativă, precum voluntariatul, stagiile de practică şi stagiile de ucenicie. 6) Crearea după model finlandez a aşa numitelor aşa-numitele ateliere (workshops) pentru tinerii şomeri sau absolventi, care să nu se limiteze doar la furnizarea de cursuri, ci care să permită totodată socializarea tinerilor.
De ce avem nevoie de toate aceste informatii? Datele pe care le colectam prin acest formular de identificare a solutiei sunt importante pentru a genera mai multa forta procesului de participare si pentru a avea sanse mai mari sa generam probleme rezolvate:
Acest site a fost realizat cu sprijinul Uniunii Europene. Continutul acestuia reprezinta responsabilitatea exclusiva a Centrului de Dezvoltare SMART si in niciun caz nu poate reflecta opiniile Uniunii Europene.