Tineret: Cum ar trebui sa arate o noua lege a tinerilor?

Nume : Asociatia Centrul de Dezvoltare SMART
Tara : Romania
Data : 16.03.2010
Profesie : Nu e cazul
Organizatie : www.PoliticiPublice.ro
Institutie tinta : Parlamentul Romaniei
Stadiul problemei :

Romania are o lege a tinerilor care este depasita. Adoptata in 2006, ea mentioneaza ca "statul" raspunde de facilitatile economice, educationale, culturale, de cercetare, sociale, de voluntariat, si medicale. Legea 350/2006 este fundamentata pe o structura guvernamentala expirata. Ea se bazeaza pe principii generale si mai putin pe aspecte concrete.

Actuala lege a tinerilor nu face pe nimeni responsabil de implementarea unor politici de tineret eficiente si coerente, care sa rezolve cu adevarat problemele cu care se confrunta tinerii din Romania. Mai mult, ea nu creeaza cadrul adecvat pentru ca tinerii sa-si manifeste spiritul creativ, care reprezinta resursa cea mai importanta pe care tinerii o aduc in societatea romaneasca. Asadar, ce trebuie sa contina o lege noua si eficienta a tinerilor? Ce trebuie facut pentru ca o astfel de lege sa devina realitate?

Legea poate fi descarcata aici. Adresa oficiala a fost inregistrata la Camera Deputatilor, cu numerele 7302 si 7303 din 21.12.2010 si la Senat, cu numarul 732 din 21.12.2010.


Solutii primite de la cetateni

Iulian Neacsu

Iulian Neacsu, Romania, cercetator stiinte sociale (15.12.2010)

Principiu general: Elaborarea unei politici în domeniul tineretului cu accent pe educarea şi profesionalizarea tineretului. Propuneri concrete: 1) Încurajarea profesionalizării lucrătorilor în domeniul tineretului. 2) Incurajarea absorbtiei lucratorilor de tineret in institutii publice locale. 3) Reglementari care sa impulsioneze preocuparea primariilor si DJTS-urilor in initierea de parteneriate cu diverse institutii locale in sustinerea de proiecte destinate tinerilor. 4) Un program care s-ar putea intitula „educarea tinerilor în favoarea educaţiei”, de sprijinire a furnizorilor privaţi de formare, în sensul creşterii capacităţii acestora de a atrage tineri în procesul de învăţare. Acest program ar urmări de fapt dezvoltarea serviciilor complementare în rândul furnizorilor privaţi de: informare, conştientizare, consiliere şi acompaniere a tinerilor. 5) Reglementari in domeniul voluntariatului ptr tineri, respectiv susţinerea şi bonificarea de către şcoală a activităţilor de învăţare alternativă, precum voluntariatul, stagiile de practică şi stagiile de ucenicie. 6) Crearea după model finlandez a aşa numitelor aşa-numitele ateliere (workshops) pentru tinerii şomeri sau absolventi, care să nu se limiteze doar la furnizarea de cursuri, ci care să permită totodată socializarea tinerilor.

Manea George

Manea George, Romania, Student (07.05.2010)

Pentru eficientizarea procesului de predare-invatare propun: educatia acasa, voluntariatul ca optional in licee si facultati,o mai mare responsabilitate a statului pentru elitisti si ma refer aici la olimpici, o simplificare a programei scolare in functie de profilul urmat. Avantajele obtinute in urma acestor schimbari sunt valoroase si sustenabile: cunostiinte specifice si nu generale dobandite, o mai buna pregatire in domeniul de specializare si ameliorarea experientei de munca!
Cosmin

Cosmin , Romania, Manager programe tineret (31.03.2010)

Sa speram ca initiativa dvs va avea impactul scontat! Inainte de toate trebuie creat un comitet/comisie etc de supraveghere a bunei implementari la nivele locale. Pe hartie exista legea, dar pt unele autoritati nu este interesanta, sau in alte cazuri inexistenta. Deci, propun infiintarea unei comisii speciale cu reprezentanti in toata tara, care sa supravegheze si sa traga semnale de alrama, sa penalizeze autoritatile ce nu implementeaza sau macar respcta legea tineretului.
Adina Marina Calafateanu

Adina Marina Calafateanu, Romania, Voluntar SEV - Serviciul European de Voluntariat (30.03.2010)

al trilea partener in acest 'trialog' al politicilor de si pentru tineret - cercetarea! Ar fi inutila 'negocierea' politic - ONGT-uri (sa nu uitam ca lucratorii de tineret nu au tocmai un statut in Romania...), in absenta cercetarii? Cum putem revizui/schimba legea tinerilor in conditiile in care nu stim daca functioneaza sau cum functioneaza centrele de consilere pentru tineri, Fundatiile pentru tineret, cate proiecte au fost finantare prin fondul destinat activitatilor de tineret - in CJ-uri?
Adina Marina Calafateanu

Adina Marina Calafateanu, Romania, Voluntar SEV - Serviciul European de Voluntariat (30.03.2010)

Protectia sociala a tinerilor pare sa fie partea care necesita doar revizuire. Insa, in acelasi timp, de ce aceasta parte este mai bine elaborata? Trebuie ca protectia sociala sa fie prioritara? Cadrul de participare nu este important?...Sau in conditiile in care se asigura protectia sociala si politicile sociale pentru tineri sunt eficiente, nimeni nu va mai contesta lipsa unui cadru de participare?
Pentru modificare/schimbare/imbunatarire, in mod clar este nevoie de prezenta
Adina Marina Calafateanu

Adina Marina Calafateanu, Romania, Voluntar SEV - Serviciul European de Voluntariat (30.03.2010)

Capitolul III este clar 'dedicat' schimbarii! Fundatiile pentru Tineret? In afara de preluarea fostului patrimoniu UTC, cat de eficiente sunt? Pentru imbunatatirea acestei sectiuni, ar fi necesar macar un raport asupra activitatii Fundatiilor pentru tineret si a proximitatii lor - servicii pentru tineri, relatia cu ONGT-urile. O sectiune care nici macar nu isi mai are rostul este sectiunea 3 - dupa 4 ani nici macar nu exista ideea CNTR-ului (existand chiar si o lege - Legea nr. 351 din 21.07.06)
Adina Marina Calafateanu

Adina Marina Calafateanu, Romania, Voluntar SEV - Serviciul European de Voluntariat (30.03.2010)

Ce se intampla cu tinerii neafiliati? Capitolul II este cel mai problematic, in acest moment, in conditiile in care legea o avem, doar ca ANT a disparut, ce ceva vreme! Nu cred ca este vorba de modificarea acestui capitol, ci de schimbare! In plus,sectiunea 5 aduce o nevoia de schimbare a unei alte legi - Legea nr. 333 din 17 iulie 2006 privind Infiintarea centrelor de informare sii consiliere pentru tineri -in cate dintre municipiile resedinta de judet aceste centre exista si sunt functionale?
Adina Marina Calafateanu

Adina Marina Calafateanu, Romania, Voluntar SEV - Serviciul European de Voluntariat (30.03.2010)

guvernamentala ar fi suficienta! Dar cu un statut legal bine-definit, cu eficienta ANPCDEFP-ului si cu durata de viata cel putin egala cu a ANT-ului! De ce schimbarea Legii Tinerilor? Pentru ca este un document fara substanta si, de ce sa nu recunoastem, aparut din nevoia de a demonstra ca am indeplinit conditiile pentru aderare! Atfel, de ce aparitia legii in 2006? (De la Decrete-lege, direct la un pachet de legi ale tinerilor?) In plus, in lege, termenul preferat este ONGT-ul.
Adina Marina Calafateanu

Adina Marina Calafateanu, Romania, Voluntar SEV - Serviciul European de Voluntariat (30.03.2010)

O scurta incursiune in istoria politcii de si pentru tineret, in Romania, arata ca, in permanenta, schimbarea guvernului a dus la redefinirea portofoliilor, tineretul fiind un domeniu de sacrificiu: de la tineret si sport, la educatie si cercetare, inapoi la sport, apoi la educatie... Intr-adevar, nu este nevoie de un minister al tineretului (recomandare pentru lectura, celor interesati - Youth policy manual - How to develop a national youth strategy (2009) - Finn Yrjar Denstad), o agentie
Adina Marina Calafateanu

Adina Marina Calafateanu, Romania, Voluntar SEV - Serviciul European de Voluntariat (30.03.2010)

In primul rand, multimiri pentru initiativa!... In sfarsit, initiativa pentru schimbare a unui document care ar trebui sa fie de ajutor tinerilor, dar, in acest moment, poate fi utilizat doar de Arhivele Nationale! - Out of date! Astfel, chiar daca propunerea este pentru modificarea si imbunatatirea Legii Tinerilor, din punctul meu de vedere, schimbarea ei ar fi mult mai eficienta!Si schimbarea rapida, cat domeniul apartine ANST!

Care este solutia ta?

De ce avem nevoie de toate aceste informatii? Datele pe care le colectam prin acest formular de identificare a solutiei sunt importante pentru a genera mai multa forta procesului de participare si pentru a avea sanse mai mari sa generam probleme rezolvate:

*

Soluția ta - Te rugam sa fii cat mai concis(a) si la obiect. Acest camp este limitat la 1500 de caractere. In cazul in care ai nevoie de mai mult spatiu, te sfatuim sa mai publici o solutie. Pentru ca ideile tale sa fie considerate in adresa oficiala catre autoritati, solutia trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii care formeaza misiunea metodei noastre de participare:

  • sa fie fezabila: asta inseamna ca poate fi indeplinita de catre organizatiile existente, sau cu ajutor de la terti.
  • sa fie valoroasa: solutia trebuie sa aduca valoare comunitatii careia se adreseaza
  • sa fie sustenabila: solutia trebuie sa aibe sanse sa atraga sprijinul si resursele necesare de la mediul politic, social sau de afaceri.
*

Nume complet - Vom publica numele tau ca sa-ti oferim credit pentru solutia ta si ca sa te promovam.

*

Țara - Publicam si tara din care provii, pentru a vedea cat de intercultural este procesul de participare.

*

Profesie - Publicam si profesia ta, pentru a te promova mai bine.

*

Educație - Nu publicam aceasta informatie. O cerem doar pentru evidentele noastre statistice.

*

Email - Nu publicam nici aceasta informatie. Pastram insa adresa de email pentru a comunica cu tine atunci cand va fi nevoie, pentru a redacta adresa oficiala cu solutia cea mai buna, catre autoritati.

*

Telefon - Telefonul nu se va publica. Il pastram pentru a tine legatura cu tine in cazul in care va fi nevoie, pentru a redacta adresa oficiala cu solutia cea mai buna, catre autoritati.

Website - Acest camp nu este obligatoriu. Daca ai un blog sau doresti sa promovezi o asociatie, o poti face aici. Nu vor fi acceptate site-uri care promoveaza un comportament neadecvat.

Poza proprie - Nici acest camp nu este obligatoriu. Poti sa faci upload la o poza de dimenisuni 80x80 pixeli sau mai mare, in format JPG, GIF sau PNG. Acest lucru te va promova mai bine.

Iti multumim pentru ca ai initiativa de a publica o solutie la aceasta problema, pe platforma noastra de participare! Efortul tau contribuie la indeplinirea misiunii acestui proiect, si anume implicarea cetatenilor in furnizarea de solutii valoroase, fezabile si sustenabile la problemele de interes public. Prin exemplul tau suntem mai aproape de a genera politici publice facute de cetateni!


Acest site a fost realizat cu sprijinul Uniunii Europene. Continutul acestuia reprezinta responsabilitatea exclusiva a Centrului de Dezvoltare SMART si in niciun caz nu poate reflecta opiniile Uniunii Europene.