Antreprenoriat: Rolul Administrației Publice în relația cu IMM-urile
Administrația publică reflectă bazele instituționale ale modului în care sunt guvernate țările. În context românesc, administrația publică trebuie să răspundă nevoilor socuietății și să funcționeze pe baza unor structuri organizatorice, unor procese și să îndeplinească roluri, relații de colaborare cu societatea civilă și economică. De asemenea, rolul acesteia este în realizarea de politici cu impact asupra societății, în general. O administrație publică bine așezată, al cărui rol este bine determinat în context societal trebuie să contribuie și să influențeze încfrederea socială și să determine condițiile pentru crearea unor valori publice așezate, capabile să răspundă nevoilor societății.
Având în vedere situația existentă în România, în ceea ce privește modul și modalitatea de colaborare dintre mediul de afaceri, respectiv IMM-uri și administrația publică se impun o serie de recomandări, pe care Guvernul și factorii decizionali competenți trebuie să le ia în calcul pentru realizarea de politici coerente, cu impact pozitiv la nivel societal. Astfel:
- Îmbunătățirea productivității sistemice, prin creșterea calității relațiilor și a colaborării între mediul public și cel privat.
- Consolidarea guvernanței la toate nivelurile, inclusiv prin cartografiere funcțională și evaluări menite să clarifice responsabilitățile și să reducă suprapunerea de funcții.
- Asigurarea corelării competențelor și a responsabilităților cu resursele umane exiptente în cadrul administrației, la toate nivelurile acesteia.
- Încurajarea cooperării la nivelul regiunilor, orașelor, comunelor, prin punerea în comun a resurselor și crearea de rețele între nivelurile administrative piublice, dar și în cadrul acestora.
- Eficientizarea și simplificarea proceselor decizionale, precum și promovarea conceptului de practici interoperabile în cadrul administrațiilor.
- Utilizarea unor soluții TIC holistice care să asigure și să transforme interacțiunea și comunicarea inter și intrainstituțională, asigurând astfel îmbunătățirea performanțelor administrative.
- Crearea unui cadru de reglementare stimulativ și coerent care să ducă la desființarea sincopelor existente în dialogul public-privat și atragerea mediului privat într-o colaborare tot mai strânsă și eficientă cu cel public.
- Limitarea birocrației și degrevarea serviciilor publice de povara actuală birocratică – cerere scrisă, hârtie consumată, dosare cu șină... etc
- Digitalizarea pe scară largă a serviciului public și asigurarea unui acces facil la informații, acte și alte documente necesare societății în general și mediului de afaceri în principal.
Solutii primite de la cetateni
Care este solutia ta?
De ce avem nevoie de toate aceste informatii? Datele pe care le colectam prin acest formular de identificare a solutiei sunt importante pentru a genera mai multa forta procesului de participare si pentru a avea sanse mai mari sa generam probleme rezolvate:
Acest site a fost realizat cu sprijinul Uniunii Europene. Continutul acestuia reprezinta responsabilitatea exclusiva a Centrului de Dezvoltare SMART si in niciun caz nu poate reflecta opiniile Uniunii Europene.