Siguranta rutiera este un domeniu care ne afecteaza pe toti indiferent daca suntem soferi, pietoni, biciclisti sau utilizatori ai transportului in comun, dar asupra caruia nu acordam suficienta importanta. Si totusi, este una dintre cauzele decesului a peste 70.000 de oameni in ultimii 20 de ani. Fundatia Dori Slosberg Romania a decis impreuna cu PoliticiPublice.ro sa va supuna atentiei o problema nationala, chiar globala, pentru care solutiile inovative, aplicate si eficiente sunt mai mult decat necesare. Cum facem sa diminuam rata accidentelor rutiere? Care este solutia pentru scaderea numarului de morti si raniti grav in accidentele de masina?
In primele 9 luni ale anului 2011 in Romania au avut loc 6715 accidente grave de masina, care s-au soldat cu 6359 de raniti grav si 1452 de morti. Factorii care contribuie la compunerea acestor numere sunt multiple, de la lipsa educatiei rutiere, la cadrul legal de reglementare sau infrastructura. Dorim ca membrii comunitatii si societatea civila sa preia o parte din responsabilitatea pentru propria siguranta. In urma campaniei, vom selecta cele mai realizabile si eficiente 20 de solutii de imbunatatire a situatiei pe drumurile din Romania si le vom trimite sub forma unei propuneri de politica publica autoritatilor de resort in vederea analizarii si implementarii lor. E timpul sa dam o sansa vietii pe sosea!
Siguranta rutiera pe drumurile naționale este o problema de interes major, atat pentru administrația publica cat si pentru cetățeni. Privind o analiza comparativa a ultimilor 16 ani, vom vedea ca numărul victimelor accidentelor rutiere a crescut, conform statisticilor oferite de Politia Romana. Pentru a îmbunătății siguranța pe drumurile publice propunem următoarele soluții: - Siguranța rutiera sa fie inclusa în cadrul problemelor de interes național, in condițiile în care anual mor aproximativ 2000 de romani pe drumurile din tara; - Introducerea orelor de legislație rutiera încă de la grădiniță, continuând la scoala generala si la liceu; - O infrastructura care sa asigure condițiile pentru un trafic tot mai aglomerat, precum este cel de astazi; - Participarea cat mai activa a forțelor de politie în cadrul misiunilor de prevenire si sancționare a participanților la trafic; - Complete de instanta specializate in accidente rutiere; - Introducerea sancțiunii rutiere, ca măsură complementară sancțiunilor penale, a suspendării pe viață a permisului de conducere (sau pe o perioada lunga de timp, în funcție de circumstanțe), fără posibilitatea de recuperare pentru cei care comit din culpă accidente soldate cu victime; - Mărirea perioadei de suspendare a permisului de conducere pentru abateri grave si repetate, la perioade de la 1 – 5 ani. - Confiscarea autovehiculului pentru anumite contravenții/infracțiuni de gravitate extrema, de ex. depășirea vitezei maxime pe sectorul de drum cu mai mult de 100 km/h sau alcoolemie mai mare de 1,50 la mie în sânge. - Crearea unei infrastructuri de transport public inteligent, care sa răspundă nevoilor reale ale locuitorilor fiecărei zone. - Sincronizarea vârstei (sau a experientei de minim 5 ani) cu capacitatea cilindrica maxima (sau alte criterii tehnice). Astfel de la 18-23 ani, sa fie o categorie de permis care sa îți permită doar circulația cu mașini cu capacitate mai mica de 1.6, de exemplu. - Sisteme de iluminare mai bune pe drumurile publice si iluminarea trecerilor de pietoni.
Solutii pentru diminuarea accidentelor rutiere:
1) Siguranta rutiera sa fie inclusa in cadrul problemelor de interes national in conditiile in care anual mor aproximativ 2500 de romani pe drumurile din tara;
2) Introducerea orelor de legislatie rutiera inca de la gradinita, continuand la scoala generala si liceeu;
3) O infrastructura care sa asigure conditiile pentru un trafic tot mai aglomerat, precum este cel din zilele noastre;
4) Participarea cat mai activa a fortelor de politie in cadrul misiunilor de prevenire si sanctionare a participantilor la trafic;
5) Sali de judecata specializate pe accidente rutiere;
Este nevoie ca pe strazile noastre sa fie instalate separatoare din beton (Jersey Wall) asa cum exista in alte tari, dar si pe linia de centura a Ploiestiului. Aceste separatoare impiedica intrarea pe contrasens a masinilor: http://en.wikipedia.org/wiki/Jersey_barrier
De ce avem nevoie de toate aceste informatii? Datele pe care le colectam prin acest formular de identificare a solutiei sunt importante pentru a genera mai multa forta procesului de participare si pentru a avea sanse mai mari sa generam probleme rezolvate:
Acest site a fost realizat cu sprijinul Uniunii Europene. Continutul acestuia reprezinta responsabilitatea exclusiva a Centrului de Dezvoltare SMART si in niciun caz nu poate reflecta opiniile Uniunii Europene.