Dezvoltare: Traficul rutier din Galati

Nume : Oana Iordan
Tara : Romania
Data : 03.11.2010
Profesie : Studenta
Organizatie : Liga Studentilor Galati
Institutie tinta : Primaria Galati
Stadiul problemei :

Traficul rutier in Municipiul Galati si in judet s-a aglomerat foarte tare. Acest lucru genereaza accidente, nervi, timp pierdut, suprasolicitarea infrastructurii rutiere, poluare fonica, poluarea mediului, si suprasolicitarea fortelor de ordine. In anul 2007, la nivelul judeţului Galati au fost înregistrate 239 accidente rutiere grave, în urma cărora 63 persoane au decedat şi 199 au fost grav ranite. Principalele cauze ale producerii accidentelor au fost: nerespectarea regulilor de circulatie de catre pietoni (35,6%), viteza excesiva sau neadaptata conditiilor de drum si trafic (14,2%), neacordarea de prioritate pietonilor (11,3%), neacordarea de prioritate vehiculelor (%). Accidentele au avut loc cu o frecventa mai ridicata in zilele de vineri si sambata si in intervalul orar 12:00 – 18:00 (Sursa: Viata Libera).

Aglomeratia din trafic, infrastructura nepotrivita, mult prea redusa pentru numarul mare de masini, este poate unul dintre principalii "autori morali" ai producerii accidentelor (Sursa: Monitorul de Galati). Parcul auto este unul urias pentru un municipiu cu relativ putine artere mari, orasul este zilnic tranzitat de vehicule de mare capacitate iar transportul in comun, in special cel privat reprezentat de microbuzele care fac maxi-taxi, este un factor care contribuie la aglomerarea strazilor principale (Sursa: Impartial). La volan, te trezesti ca te claxoneaza, te injura, te forteaza sa depasesti viteza legala, nu se semnalizeaza.

Nota: problema republicata de pe platforma veche de participare.


Solutii primite de la cetateni

stanescu valentin

stanescu valentin, Romania, Economist (04.11.2010)

1. Eliminarea maxi-taxi-urilor din transportul public.
2. Aprovizionarea agentilor comerciali dupa ora 22.oo.
Andrei Haineala

Andrei Haineala, Romania, avocat (04.11.2010)

Eliminarea transportului public urban in comun de tip maxi taxi. Pana nu se face acest lucru, nu avem ce discuta. Pentru administratori, prenume e inainte, de aia ii zice pre.
Popescu DANUT

Popescu DANUT, Romania, INGINER (04.11.2010)

1.Desfiintarea semafoarelor din Cosbuc /colt cu Aurel Vlaicu si eventual crearea unui sens giratoriu.
Tampenie mai mare n-am vazut,parca am fi la Caracal.Vii de pe Aurel Vlaicu ,...stai vreo 2 scimbari de culoare....cu chiu cu vai virezi dreapta si dai de alt semafor ...la care stai total inutil pt ca banda 1 e complet libera in fata ...dar tre sa arzi gazul de pomana ca sa aiba si petrolistii de lucru.Cred ca daca s-ar face un calcul de ars gazul de pomana in intersectia respecriva s-ar umple cateva cisterne bune saptamanal.
2.(preluata de la cineva mai sus dar foarte adevarata ): str Domneasca intre Garii si Basarabiei s-ar putea usor decongestiona prin desfiintarea tuturor statiilor (auto, troleu,maxi taxi) dar mai ales prin desfiintarea restrictiei absurde a circulatiei spre Nord pe strada paralela AI Cuza, din Garii spre Basarabiei. Aceasta restrictie impiedica cele aprox 30/40% autovehicule ce se indrapta spre viaduct sa paraseasca Domneasca mai devreme, facind le dreapta pe Garii (apoi stinga pe Cuza prin fata bibliotecii VA Ureche)
Dan F.

Dan F., Romania, Student (04.11.2010)

Solutie: 1.Eliminarea tramvaielor si maxi-taxiurilor din trafic si inlocuite cu autobuze. Cauzeaza blocaje in trafic mai ales maxi-taxiurile care nu respecta statiile(a se vedea situatia din Tiglina 1 langa Arcada), nu respecta culoarea semaforului(aceeasi locatie)etc.
2.Asfaltarea strazii Traian(repede si bine, nu incet si prost cum chipurile se afla in proiect)si a tuturor stradutelor acoperite inca de piatra cubica.
3.Coordonarea semafoarelor precum cele din intersectiile Cosbuc-Tecuci si Cosbuc-Basarabiei care functioneaza secvential si nu in paralale precum si cele din intersectiile Domneasca-Garii si Domneasca-Basarabiei unde situatia este de multe ori sub orice critica din cauza faptului ca semaforul din intersectia cu Basarabiei se face rosu cand cel din intersectia cu Garii este verde cauzand de multe ori ca soferii sa ramana blocati in intersectie deoarece nu pot inainta din cauza cozii ce se formeaza la semafor.
3.Transformarea strazii Domneasca in sens unic de la Hotel Galati pana in Parc CFR si nu doar pana la intersectia cu strada Garii. Returul se poate face pe Traian(vezi punctul 2), Cuza si Balcescu. Traianul este legat prin intermediul strazilor Basarabiei, Garii, Cezar si Radu Negru de Domneasca deci este usor de pus in practica.
4.Reducerea dimensiunilor scuarului de pe strada Brailei. Se pot mari astfel benzile, iar actuala banda 1 poate fi transformata in banda de parcare.
5.Reducerea dimensiunilor trotuarului pe Brailei si Domneasca in scopul largirii benzilor si pentru a putea crea benzi de parcare/benzi de autobuze.
6.Montarea de pasaje suspendate in anumite zone precum Bulevardul Marii Uniri sau in zona Rondoului din Tiglina pentru a scadea rata accidetentelor cu pietoni si pentru a descongestiona traficul, soferii nemafiiind obligati sa opreasca.
7. O solutie oarecum mai dura ar fi transformarea Brailei in sens unic pe directia de mers si incepand de la Rondou pana la Hotel Galati, iar Bulevardul Marii Uniri transformat in sens unic de retur, din nou fiind suficiente artere conectoare intre cele doua strazi.
8.O politie rutiera mai eficienta care respecta principiul egalitatii in fata legii si sanctioneaza ca atare orice abatare atat a soferilor, dar si a pietonilor inconstienti care nu se asigura inainte de a traversa strada, sau traverseaza prin locuri interzise.
9. Refacerea marcajelor si reconstructia masiva a intregii infrastructuri, dar nu prin firme fantoma, spaga ,atentii si relatii. Investitiile in infrastructura sunt vitale.
10. Parcari supraterane.
11.Cat mai multe sensuri unice. Degringolada este cauzata de faptul ca fiecare merge pe unde il taie capul. Nu suntem la raliu.

Aceste solutii sunt fezabile si sunt deja puse in aplicare in alte orase ale tarii precum Constanta sau Brasov(oras care ar putea fi luat drept model)
SCARLAT ROMICA

SCARLAT ROMICA, Romania, jurist (03.11.2010)

Refacerea infrastructurii este costisitoare, de acord. Totusi se pot reface marcajele (trecerile de pietoni, sensurile de mers, liniile de demarcatie dintre sensuri, etc) cu vopsea. O alta solutie ar fi reasezarea statiilor de transport public si privat astfel incat sa nu deranjeze traficul. La o adica se pot infiinta curse expres din ora in ora cu maxim trei opriri pe traseu. Se mai poate opta si pentru strazi cu sens unic (in cartiere unde strazile si asa sunt inguste si nu numai). Infiintarea de sensuri giratorii (vezi intersectia dintre Prelungirea Brailei si Centura orasului, de exemplu)
Contoman Oana

Contoman Oana, Romania, consilier turism (03.11.2010)

instalarea unor placute de monitorizare a vitezei pe stalpi, pentru a aduce in atentia participantilor la trafic viteza cu care circula in acel moment si incadrarea sau neincadrarea in viteza legala
-instalarea unor minisemafoare pe stalpii care au semafoare suspendate si care nu permit o apropiere prea mare de trecerea de pietoni. in acest fel toata lumea ar vedea semaforul si nu s-ar pierde secunde pretioase la plecarea de pe loc.
Toma Gheorghe

Toma Gheorghe, Romania, analist-programator (03.11.2010)

1.ridicarea autovehicolelor parcate neregulamentar pe spatiul carosabil
2.obligativitatea pentru autovehicolele utilitare si de transport in comun sa circule pe banda 1
3.interzicerea parcarii 'la domiciliu' a autovehicolelor utilitare si de transport in comun
4.instituirea de zone cu acces doar autovehicolelor ce indeplinesc un barem de poluare in functie de gradul de poluare al acestora
5. samd....solutii se gasesc...cine sa le aplice oare?
Dumitru I

Dumitru I, Romania, Administrator Soc Com (03.11.2010)

Pina la aplicarea unor metode complexe si costisitoare am putea incepe cu utilizarea inteligenta si de bun simt a mijloacelor deja la indemina inclusiv restrictiile, sensurile unice, prioritatile. Exemplific aratind cateva imbunatatiri ce se pot aplica chiar de maine in zona veche a orasului:



  • str Domneasca intre Garii si Basarabiei s-ar putea usor decongestiona prin desfiintarea tuturor statiilor (auto, troleu,maxi taxi) dar mai ales prin desfiintarea restrictiei absurde a circulatiei spre Nord pe strada paralela AI Cuza, din Garii spre Basarabiei. Aceasta restrictie impiedica cele aprox 30/40% autovehicule ce se indrapta spre viaduct sa paraseasca Domneasca mai devreme, facind le dreapta pe Garii (apoi stinga pe Cuza prin fata bibliotecii VA Urechea) ;

  • desfiintarea restrictiilor (sensuri unice) pe stradutele perpendiculare pe doua artere principale cu sens unic (de ex Domneasca si Balcescu) ar scurta prezenta pe arterele principale a celor care sunt acum nevoiti sa le utilizeze excesiv pina la prima straduta cu sensul potrivit. De exemplu daca vrei sa ajungi din centru la biserica bulgareasca trebuie sa circuli pe Domneasca pina in Eroilor in loc sa faci la stinga pe Universitatii. In concluzie sensuri unice pe stradute ce unesc strazi mari cu sens unic mi se pare o timpenie.Ce rost are sensul unic pe Rubinelor, strada cu zece case in total dar cu o latime a carosabilului de vre-o 7/8 metri ?

  • utilizarea de catre toate autovehicule de transport in comun, nu numai de catre troleuri, a benzii speciale de mers spre centru de pe Domneasca intre Garii si Centru, lucru ce ar descongestiona str Balcescu, ce ar putea astfel fi folosita numai de catre masilnile mici.S-ar folosi astfel la intrega capacitate banda care si asa e rezervata si folosita numai de doua troleuri si s-ar evita astfel schimbarile de directie greu de executat, periculoase si poluante, de autobuze din Domneasca pe Garii si apoi pe Balcescu. S-ar descongestiona str Garii intr-o zona foarte aglomerata.


Mai sunt multe, totul e sa privesti atent, inteligent, cu putin bun simt si mai ales sa nu lasi asa lucru important la mintea politistilor sau si mai rau a primariei!

Codrin Arsene

Codrin Arsene, Romania, student (03.11.2010)

Sunt de acord cu Cristi in legatura cu lipsa unei bune infrastructuri. cu toate acestea, fluidizarea traficului poate fi realizata cu ajutorul unui sistem electronic de coordonare si sincronizare a semafoarelor asa cum se intampla in vestul Europei sau in America de nord. Cu alte cuvinte, semafoarele pot fi sincronizare ca masinile care se deplaseaza cu 60 de km pe ora sa poata parcurge distanta de pe Domneasca pana la Spitalul Judetean fara a se mai opri la niciun semafor. Aceasta tehnologie nu este extrem de scumpa (costa in momentul de fata in jur de 100.000 de dolari pentru un oras de marimea Galatiului) si este extrem de eficienta.
Mortu Cristi

Mortu Cristi, Romania, economist (03.11.2010)

Pentru fluidizarea traficului este in primul rand nevoie de infrastructura. Deci solutia: toate strazile asfaltate inclusiv cele periferice pentru a putea fi utilizate ca alternativa de trafic. Deasemenea parcari supraterane in raza a 3-400m de zonele de trafic fierbinti ar elimina opririle si parcarile neregulamentare cauzatoare de blocaje.

Care este solutia ta?

De ce avem nevoie de toate aceste informatii? Datele pe care le colectam prin acest formular de identificare a solutiei sunt importante pentru a genera mai multa forta procesului de participare si pentru a avea sanse mai mari sa generam probleme rezolvate:

*

Soluția ta - Te rugam sa fii cat mai concis(a) si la obiect. Acest camp este limitat la 1500 de caractere. In cazul in care ai nevoie de mai mult spatiu, te sfatuim sa mai publici o solutie. Pentru ca ideile tale sa fie considerate in adresa oficiala catre autoritati, solutia trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii care formeaza misiunea metodei noastre de participare:

  • sa fie fezabila: asta inseamna ca poate fi indeplinita de catre organizatiile existente, sau cu ajutor de la terti.
  • sa fie valoroasa: solutia trebuie sa aduca valoare comunitatii careia se adreseaza
  • sa fie sustenabila: solutia trebuie sa aibe sanse sa atraga sprijinul si resursele necesare de la mediul politic, social sau de afaceri.
*

Nume complet - Vom publica numele tau ca sa-ti oferim credit pentru solutia ta si ca sa te promovam.

*

Țara - Publicam si tara din care provii, pentru a vedea cat de intercultural este procesul de participare.

*

Profesie - Publicam si profesia ta, pentru a te promova mai bine.

*

Educație - Nu publicam aceasta informatie. O cerem doar pentru evidentele noastre statistice.

*

Email - Nu publicam nici aceasta informatie. Pastram insa adresa de email pentru a comunica cu tine atunci cand va fi nevoie, pentru a redacta adresa oficiala cu solutia cea mai buna, catre autoritati.

*

Telefon - Telefonul nu se va publica. Il pastram pentru a tine legatura cu tine in cazul in care va fi nevoie, pentru a redacta adresa oficiala cu solutia cea mai buna, catre autoritati.

Website - Acest camp nu este obligatoriu. Daca ai un blog sau doresti sa promovezi o asociatie, o poti face aici. Nu vor fi acceptate site-uri care promoveaza un comportament neadecvat.

Poza proprie - Nici acest camp nu este obligatoriu. Poti sa faci upload la o poza de dimenisuni 80x80 pixeli sau mai mare, in format JPG, GIF sau PNG. Acest lucru te va promova mai bine.

Iti multumim pentru ca ai initiativa de a publica o solutie la aceasta problema, pe platforma noastra de participare! Efortul tau contribuie la indeplinirea misiunii acestui proiect, si anume implicarea cetatenilor in furnizarea de solutii valoroase, fezabile si sustenabile la problemele de interes public. Prin exemplul tau suntem mai aproape de a genera politici publice facute de cetateni!


Acest site a fost realizat cu sprijinul Uniunii Europene. Continutul acestuia reprezinta responsabilitatea exclusiva a Centrului de Dezvoltare SMART si in niciun caz nu poate reflecta opiniile Uniunii Europene.