Există în România un număr mare de persoane cu dizabilităţi care nu sunt angajate, deşi sunt capabile să lucreze. De ce? Principala problemă este faptul că ei nu sunt instruiţi pentru a practica o meserie. Instruirea ar trebui adaptată în funcţie de cererea de pe piaţa muncii, ceea ce ar duce la beneficii atât pentru tineri cât şi pentru economie. Învăţământul în forma sa actuală nu oferă acestei categorii de persoane deprinderea unor abilităţi pentru practicarea unei meserii. O soluţie la această problemă o reprezintă învăţământul dual, practicat cu succes în Germania şi Austria. Învăţământul dual reprezintă o combinaţie între teorie şi practică în care tinerii sunt instruiţi pentru anumite meserii potrivite lor. Astfel, tinerii cu dizabilităţi ar beneficia de o formă de învăţământ adaptată nevoilor lor, s-ar combina teoria cu practica, iar absolvenţii şcolilor ar fi calificaţi şi bine pregătiţi pentru o meserie. Economia naţională ar avea de câştigat dacă persoanele cu dizabilităţi s-ar întreţine singure şi nu ar mai fi dependente de familie şi servicii sociale. Implementarea acestui sistem dual presupune anumite costuri, dar şi o anumită opoziţie din partea societăţii şi a antreprenorilor, precum şi lipsa locurilor de muncă. Asociaţia Riana propune introducerea învăţământului dual pentru persoanele cu dizabilităţi în două faze. Învăţământul primar constituit din 2 ore de curs şi 2 ore de atelier practic, şi cel gimnazial pregătitor pentru şcoala profesională.
De ce avem nevoie de toate aceste informatii? Datele pe care le colectam prin acest formular de identificare a solutiei sunt importante pentru a genera mai multa forta procesului de participare si pentru a avea sanse mai mari sa generam probleme rezolvate:
Acest site a fost realizat cu sprijinul Uniunii Europene. Continutul acestuia reprezinta responsabilitatea exclusiva a Centrului de Dezvoltare SMART si in niciun caz nu poate reflecta opiniile Uniunii Europene.